tisdag 12 mars 2019

Auktionsfynd & vårspaning!

Ännu ett auktionsfynd har hittat hem.
En gammal brandspruta.
Den ska jag ha i mitt ´Crazy Corner`
där det är lite mer färger än i övriga trädgården.


Antingen så får den stå med vatten i en extra vattentunna
 eller så tänker jag mig nån färgglad blomma i den.
Idag har jag spanat efter vårtecken & ja jag säger bara det
 det händer då INGET i min trädgård...


Inte ens crousen vid husväggen som alltid är så tidiga har kommit upp.
Men slingerstormhatten i samma plantering den har vaknat! 
Det får vara mitt vårtecken det inte mycket att hurra för
 men man får vara glad för det lilla 🌱
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

vilken fin brandspruta, det är klart du ska ha nån tjusig blommande frodig växt i den. Eller kanske vatten och en snygg vattenväxt!?
Det är inte bara du som saknar ordentliga vårtecken, men snart så måste den vara på gång. Vi är ju faktiskt i mitten på mars.....
KRAM/Susie

Rost och rädisor sa...

Fint loppisfynd! Ser fram emot att få se vad det kan bli av den.
Vintersådde slingerstormhatt och satte utomhus och hela sådden drunknade. Bara den lådan som var dyngsur av alla och nu har jag hällt ut hela skiten.
Kram
Anette