torsdag 28 mars 2019

En härlig vårdag & leverans av Trillium ´Snowbunting´

Igår var det en härlig dag i trädgården.
Sol & vindstilla ja bara en sån sak slippa blåsten.
Jag rensade & klippte bort fjolårets perenner.
Lagret med löv var extra tjockt tyckte jag & svårt att få bort i planteringarna.
Men en hel del är nu gjort.
När jag vittjade brevlådan hade ett paket kommit.


Jag hade beställt en växt till vårlunden från Peppes Trädgård
Det var min första beställning från Peppes. 
Leveransen kom snabbt efter att jag betalt via Swish.
Plantan var bra packad & i fint skick! 


En trillium ´Snowbunting´ den planterade jag direkt så får den bo i växthuset ett tag.
Svårt såhär tidigt & veta vart den ska grävas
 ner när nästan ingeting kommit upp i vårlunden.


Han den ende & Direktörn var oxå i trädgården hela eftermiddagen.
Alla trätunnor är nu framställda.
 Det gamla brunnsvattnet är igång satt så tunnorna & dammen är uppfyllda. 
Ännu en sluten kompost kom på plats & fylldes snabbt med dagens rens.

Det är viktigt att njuta oxå inte bara greja Dirren är alltid med & vill vara nära oss.
 Så himla mysig hund 💞


Den dubbla vintergäcken har slagit ut så glad för den.
 Lyser som en sol i planteringen kring dammen 🌞

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

4 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Såg ut som om ni hade en fantastisk dag! Här har det också varit fint, men igår var det leverans av nya torktumlaren och allt som hade med det att göra. Alltså blev det inget utomhusjobb alls, inte ens i växthuset.
KRAM/Susie

Carina sa...

Vilket fint innehåll i paketet :) Den är så fin när den blommar. Jag har samma problem som du just nu. Det ser ledigt ut i rabatten men nu hejdar jag mig. Det finns nästan alltid en stor hosta på platsen.

Kram, Carina

Maribel sa...

Hej Helena!
Härligt med paket. Det har varit helt fantastiska dagar, och det ser ut att bli en sån idag också. Dirren ser så mysig ut.
Ha det gott /Marika

Anni sa...

Jag missar helt dina bilder och texter om blommor när jag ser Direktörn. Sitter är och lägger trånande boxersuckar ... (ja, du vet ju hur en boxer kan sucka).
Åh.