onsdag 27 mars 2019

#ivas 3 st. olika vårblommor!

I vas just nu hemma hos mig.
Eller vas & vas nått man kan hälla vatten i 💧


Tussilago när de kommer så vill jag ta in några stycken varje vår 🌼
I ett gammalt snapsglas står de bra!


Snödroppar alltså så vackra!
Brukar ta in från trädgården för att riktigt njuta av dem.


En fransig skönhet vid namn ´Davenport´ en korsning mellan
Det här är inte en typ av tulpan jag gillar men bestämde mig för att välja just en sort som jag inte brukar köpa dvs. med fransar.
Och vet ni jag tycker den är jättefin! 
🌷🌷🌷

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!


3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Så härligt att se de första tussilagorna, har inte sett några så jag kunnat plocka, bara swischat förbi med bilen, och såg något gult. Köpte ett år tulpanlökar, fringed mix, och de var riktigt fina, mörkt lila, och som en liten fin spetskant.
Ha det gott /Marika

Susie på Stjärnarve... sa...

Den där tulpanen gillar jag! Men jag har ju så "omodern" att jag har stor förkärlek för starkt färgade blommor!! *fniss*
KRAM/Susie

Rämmengården sa...

Underbart med vårblommor. Ha en fin vårdag kram från Nina