lördag 3 november 2018

Tuja fynd under dagens promenad.

Idag var jag ute & gick i skogen med Dirren. Var så skönt väder alldeles vindstilla. På väg hem gick jag förbi en stor  rishög som ska flisas. När såna högar läggs upp längs med en skogsvägg så brukar folka passa på att lägga ris mm från sin egen trädgård där. Så även  denna gång. Under tiden jag varit i skogen hade någon lagt en avklippta tujatoppar där.

Jag gillar mest naturligt material från skogen såsom gran, en,tall, mossa, kottar & lummer. Och jag brukar inte pynta så mycket till jul vare sig inne eller ute.


Men nu kunde jag ändå inte låta allt detta pysselmaterial bli till flis....
Tänkte på gräset som gjort sitt i korgen & det ändå snart var dags att skaffa en gran till den. Så nog kunde det passa att sticka grenarna direkt i jorden efter att klippt bort gräset. Bygga upp som en tujaplanta med topparna.

Så fick det bli! En del vart över & det fick hamna på ett av borden.

 Vart oxå fint tycker jag 🌲 Lite höst/jul piff är ju mysigt att ha. 



Mina fina fåglar från Zetas & ormbunkar från stålhetta. En rostig gran är på intåg har beställt en 😌

Dirren är med som alltid fniss han är så roligt alltså vad ska han upp på bordet att göra liksom 😍
Ett härligt sällskap är han i trädgården 😊

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Så fint det blev - jättesnyggt med rost och thuja tillsammans !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Rost och rädisor sa...

Tjusigt! Ett sånt fynd hade jag också nappat på.
Allt gott
/Anette