söndag 4 november 2018

Men hörrni vilken härlig dag!

Vilken härlig dag alltså! Underbart höstväder solen värmde satt faktist ute en stund & pausade i pysslandet. Jag gick & hämtade ännu fler tuja toppar idag som jag berättade om igår att jag hittat. Tipsade en grannfru oxå om vart det fanns då hon kom över en stund & kolla vad jag höll på med. Så frågade hon om jag köpt tuja i kruka. Men gillar ju att använda det som finns så varför köpa liksom.
 

Dessa toppar sticker jag ner i krukor som jag fyllt med jord la flera stenar i botten så de inte ska blåsa bort. Ser ut som plantor faktist.



Så planterade jag taklök i ett gäng pyttesmå terrakcotta krukor jag köpte av Eva på   Evas Lilla Bo i fredags. Tar nog en sväng till & hämtar tuja tror jag allt.

TACK för att du kika in.KRAM från mig!

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Kul krukinstallation med alla taklökarna. Förstår inte varför de inte kan överleva här. Är det månde hönsen som käkar upp dem... skulle inte alls förvåna mig. De försvinner i alla fall. Underbart höstljus i bilden. Annat mot vår råkalla dag i Alvesta.
Rena julafton när man hittar gratis pysselmaterial!
Allt gott
/Anette