torsdag 1 november 2018

Man gör inte så....

I somras när jag & ´han den ende´var på tur med LOT & B & B 😎 Det vill säga Ladies on tour samt Bär & Betala 😛 så fann jag mig en stickling på ett gammalt anrikt café.
Ja jag vet 'man gör inte så´norpar sticklingar 😇 Men jag har lärt av den bäste på området vem det är det skriver jag inte här 😎
Jag gick länge & väl & vanka likt en osalig ande kring pelargonerna. 2 i varje fönster & många fönster fanns det...
Till slut slog jag till snabbt som bara den 🐒 precis som jag lärt mig av den bäste 😝
Sen hade jag den i en kaffemugg med vatten resten av resan men sa inget till nån...
I förrän sista dagen då den åkte i sidfacket på dörren hela dagen. Då kunde jag inte hålla mig längre fniss


Jag hade aldrig norpat den om jag inte vetat att jag skulle göra allt jag kunde för att få den att överleva.


Så några månader senare blommar den 'Hästräkan' som jag kallar den efter caféts populära smörgås 😆 Den åt jag inte ha ha



Så himla söt jag gillar  ju pelargoner med ett ´öga´i en annan kontrasterande färg 😍



Som mina vackra pelargoner ´Augusta´💖
 

Annars blommar ju Amazonliljan Eucharis grandiflora rikligt nu så himla tjusig & doftar ljuvligt! Dirren är uttråkad & det är jobbigt med ett tungt boxerhuvud så bra att han kan vila det på pinnsoffans ryggstöd 😍

Idag var vi på långpromenad & satt på en bänk i solen vid Närsjöfjärden på f.m Solen sken & det var så mysigt! Sen när jag kom hem direktsådde jag frön från ett par clematisar. Jag bara mylla ner dem i jorden på ställen där de OM de gror jag få växa sen. Hade ingen lust att så i kruka nu. De sista kärlen med tagetes tömdes & ja nu är jag färdig ute faktist.
Inte utan att jag blir lite sugen på att köpa hem lökar nu när allt annat är klart får se hur jag gör med det 😊

TACK för att du kika in! KRAM från mig.

Inga kommentarer: