tisdag 30 oktober 2018

Auktionsfynd!

En vy över ´grusträdgården´ från ett annat håll. Här ser man mitt ´stumpery´i bakrunden. Så är det ofta i min trädgård att platser har namn. Och ingen mer än jag ser dem om jag inte förklarar & visar fniss
Känns det igen?
Här alltså i bild 'grusträdgården', stumpery´& ´jasmin stigen´som leder upp för slänten till övre delen av trädgården.Vimplarna visar vägen upp till 'Dirrens utkiksplats´se där ännu en namngiven plats 🐈. Stigen den är kantad av doftschersminer som jag drivit upp själv genom sticklingar för många år sedan.



När vi nu lagt nytt grus & ställt tillbaka borden så hamna de längre ut i gruset än innan.  Det såg konstigt ut från sidan nått saknades & i stället för att flytta dem till där de stod innan föddes tanken att ställa ytterligare någonting i gruset...
Valet föll till slut på en korg vi köpte i Dalarna i somras. En sån som en damejan stått i. I den står ett gräs. Ja så fick det bli!

Nu saknar jag korgen där den stod innan så när en dök upp på nätauktion så budade vi på den.



Och vann turligt nog! Denna korg hade både damejeanne & träull. Kom så på att man kan ha en ljusslinga i så nu ska vi köpa det!



Dirren undrar alltid vad vi släpar hem jämt & ständigt 😆

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: