söndag 25 november 2018

Härlig dag!

På förmiddagen åkte vi ut till Ängsholmen & tog en lång promenad med Dirren. Det var -3 grader & alldeles vindstilla & solen den sken hela tiden 🌞 Det är så avkopplande att gå & titta ibland husen som ligger så fint vid Mälaren.

Det var så skönt vi gick i ett lugnt ´knallartempo´ då både 'han den ende' & jag är förkylda & hostar så förskräckligt. Så som så många med oss gör just nu. Det är bara att kämpa på ju...

Väl hemma såg jag att isen lagt sig på 'den naturliga tjärnen'. Denna vecka har inte fiskarna synts till så troligtvis står de  dvala på botten nu. Ingenting fanns att göra i trädgården idag bara fylla på fågelfrön. På tisdag ska de rara Accheljorna träffas & julpyssla. Jag har inte bestämt mig än för vad jag ska pyssla med men det lutar åt att jag binder en krans. Får se måste bestämma mig snart 🌲
Ser fram emot att sitta ner & prata med tjejerna, ha nått för händerna & så gofikat såklart 😜
Ha en skön Söndag det är ju en del kvar av dagen än så länge! 

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Näckrosbilden så vacker! Lyllos som är färdig i trädgården, här pysslas det fortfarande, men det kan ju bero på att jag först gör klart allt med odling innan jag ens börjar med resten. Kul med julpyssel och krans kan man ju inte vara utan.
Kram
/Anette

Veronica sa...

Jag säger det igen!! Varför bor inte jag i E-tuna?

Jag vill oxå träffas :D

Kram på dig!

//Veronica