onsdag 28 juni 2017

Österlen Dag. 4

Den sista dagen på vår Österlenresa med Föreningen TRIM. Efter frukosten packade vi ihop våra saker & stuvade in dem i bussen. Vi var alla överens om att dessa dagar gått alldeles för fort!

Hm vem hade köpt så mycket växter & pynt :D Tack & lov för några tomma säten i bussen & så golven & hatthyllorna ha ha oj oj
Denna dags först stop vart LinneaträdgårdenDär vi satt ner för en lunch & så shopping på det såklart vad annars. Vem tänkte på att bussen var fullpackad inte jag :D Det var fint här tyckte jag. Får nog återkomma vid tillfälle. För nu skulle vi vidare till ett hemligt besök. Ja hemligt & hemligt det var jag som ordnat det så jag visste ju vem vi skulle till :) I vårt reseprogram stod det :
''ca. 13.40 anländer vi till en trädgårdsprofil, hen är fotograf. Fotograferar & skriver i olika trädgårdstidningar. Nu får vi besöka hens trädgård!''
Det var hos min fina vän trädgårdsfotografen ->->Annika Christensen  i Munka Ljungby.

Där har jag varit förut & har sett fram emot detta besök så länge. Hon har så fint! Titta bara på alla krukor & hinkar så läckert :D


Välklippta häckar så skönt i skuggan under fruktträden.


Växthuset är jätte stort & det behövs allt.  Det är ju hennes arbetsplats liksom hela trädgården. Det är verkligen speciellt att få vandra runt här känns som lite hemlig denna trädgård. I växthuset tex. där finns en hemlisar som vi säkert får se på bild i nån tidning framöver.


Grusgången gillar jag så lång & mycket att se längs med den.


Innan vi for vidare fikade vi. Kaffe & hembakt bröd hade föreningen med sig smakade gott som alltid :D




Nu var vi på väg hemåt. Och stannade till vid Slussen vid Lagan för ett besök i den nyanlagda Pilgrimsträdgård för att äta & få höra om denna trädgård.
''Trädgården är avsedd att vara en mötesplats för alla i bygden och en naturlig rastplats för pilgrimsvandrare längs Nydalaleden. Pilgrimsträdgården ska också fylla en viktig funktion i Slussens arbete genom att ge meningsfull och läkande sysselsättning till människor i behov av rehabilitering och arbetsträning.''
Det var väldigt intressant!


Det var en vilsam atmosfär i trädgården & jag kan tänka mig att den betyder mycket för många människor. Både besökare & de som jobbar där.
Nu var vi allt rätt trötta & den långa hemfärden väntade. För sista gången denna gång steg vi på bussen & nu ville jag hem till min egen trädgård kände jag :)
Jag vill TACKA alla mina trevliga reskamrater för denna gång & TACK Hasse vår reseledare för allt du ordnat för oss & du tar så väl hand om dina resenärer, månar om alla. Att resa med TRIM är bara så roligt!
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: