tisdag 21 mars 2017

Auktionsfynd

Nu har vi fyndat på auktion igen. Jag säger fyndat oavsett vad priset blivit för just 'fynda' är ju ett uttryck som får en att känna sig nöjd liksom :D Har länge tänk att nog vore det praktiskt med nån typ att diskho ute. När jag diskar mina krukor & det är jag noga med för att inte sjukdomar ska sprida sig ja då lägger jag dem i blöt i en hink. Det är inte så många som får plats så det tar tid. Sen diskar jag dem i vattentunnan. Inte så bra med tanke på just sjukdomar & vattnet blir ofräsch & hur många gånger har jag inte tappat krukorna som sen ligger på botten tills de töms på hösten. Många krukor blirre på botten fniss :D


Så glad blev jag när jag hittade denna 'ho' på en auktionssida. Den skulle bli bra! Det var bara att vinna budgivningen först dårrå ;) Vatten har vi vid planterings bordet så då är det bara att ställa den där när det är dags att blötlägga krukor eller diska. Sen kan den stå i boden precis bredvid. Den kan skruvas fast i väggen med det vill jag vänta med tills jag känt efter vart det passar bäst att stå & greja. Nu ska jag så frön hej hopp!
TACK för att du kikade in till mig en stund KRAM från mig!
ps. har fyndat ett vardagsrumsbord oxå det ser du här på Instagram. Bordet ska målas med Chalk Paint som är mitt nya beroende ha ha :D

Inga kommentarer: