fredag 17 juni 2016

Städat växthuset

Under den gångna helgen hade jag en liten hjälpreda i trädgården. Det var den äldsta brorsdottern som sov över. Vi hade lite allt möjligt för oss. Promenader med Dirren myspys i solen, bodegan & gofika såklart!

13432384_1231942456830684_1639035354449565926_n

Hon hade sytt en filt till Dirren på syslöjden. Rosa förstås så gulligt!
Jag frågade om hon ville hjälpa mig att rensa gruset från kottar mot en liten slant. Det var nog inte så genomtänkt av mig då kottarna var många fler än jag uppskattat dem till. Men hon var så glad för sin peng & det var väl värt att slippa plocka upp dem själv tycker jag.

13442381_1232511096773820_8217698650107027623_n

Så städade vi växthuset. Bar ut allt därinne. Rev ner kaprifolen & de 2 clematisarna som tagit sig in & såg skräpiga ut. Hon spolade av insidan. Jag sprejade på allrengöring & skrubbade lätt med långborsten. Dirren var med. Han hoppade fram & tillbaka i vattnet & efter borsten. När vi var klara var han genomblöt!
På Instagram --> Direktörn hjälper sin sommarjobbare! har jag lag upp en film där Dirren far hit & dit i vattenstrålen det är inte lätt att få nått gjort när man har en valp alltså. Men roligt hade vi!

SONY DSC

Det känns så rent & fräscht nu det blir bra när jag ska odla gurka därinne. Nu ska det fyllas med prylar igen men en rensning är gjord så det inte blir som innan fniss Förstår inte vem det är som ställer in så mycket grejer därinne.... hm
TACK för att du kikade in till mig en stund. Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.