tisdag 14 juni 2016

DIY-Ljusring

Ljusringar är ju populära just nu. Jag kände direkt när jag såg en sådan i Instagram flödet att jag måste ha en typ. Funderade lite på vart jag skulle kunna hänga den. Kom inte på nån given plats sådär men det har inte hindrat mig från att snabbt klicka hem nått via nätet förut!

SONY DSC

Så gick det en tid & så plötsligt slår det mig att jag förra året fick en rostig tråd av min svåger. Den var rullad som ett 'lasso' i många varv. Den hade jag haft hängandes på en vägg sen dess. Någon gång skulle den kanske komma till användning hade jag tänkt mig.
Så nu var den dagen här bara sådär jag skulle göra en ljusring 'hur svårt kan det vara' tänkte jag?! Det kan man ju göra själv! Jag tog fram en ljushållare som jag haft ute & som så påpassligt rostat. Några krokar som egentligen är dörrhaspar att ha som upphängning. 

SONY DSC

Så skred jag till verket. Ja den var ju klar på några minuter. Det är mitt typ av pyssel det! Många tror att jag är så pysslig & det är jag men det ska gå fort! Inget pill som är krångligt nä tjoff så ska det vara klart bara!

SONY DSC

Så kunde jag ägna mig åt att plocka en bukett av det vildare slaget till bordet i bodegan. Strutbräken, blommor från daggkåpahundkex & tellima grandiflora 'anagrambräcka' så fint med dessa naturliga buketter tycker jag.
TACK för att du kikade in till mig en stund. Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.