fredag 13 maj 2016

Rosa skyar

Snart är den rosa fluffens tid över. Mina prydnadskörsbär har blommat överdådigt denna vår. Tänk förr tyckte jag inte om dem. Jag ville bara ha vitt fluff i trädgården. Jag tänker ofta på ett fotografi av min mormor som stod i sin trädgård & tittade upp mot himlen under sina fruktträd. Hennes gråa hår var omgivet av vita blommor. På våren när mina fruktträd är i blom finns hon i mina tankar.  Så lycklig mormor måste varit varje år när hon stod därunder & lyssnade på alla bin tänker jag.
Men så smög de sig på mig de rosa körsbärsträden om man så säger. I stadens offentliga parker & planteringar finns massor av dem & ja jag ville oxå ha dem. Jag har flera sorter. Men en slår de andra...


Prunus 'Accolade' är favoriten! Jag har 3 stycken som jag är så glad för. Vid den naturliga tjärnen speglar sig blommorna i vattnet. Om kvällen är busken belyst underifrån & när man står inne & tittar ut så är det så fint i mörkret. I den svarta vattenspegeln ser man de rosa blommorna. Det är så vackert! Synd att jag är så dålig på att få till bilder i mörkret.

Direktörn 6 månader

Min ständiga följeslagare i trädgården är Direktörn 'Dirren' . Med sina hyss livar han upp tillvaron. Mina träskor är populära. Är man söt kommer man undan med mycket. Jag ska ändå köpa nya så ...
TACK för att du kikade in till mig en stund. Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.