tisdag 26 april 2016

Trädgård i kruka.

Avhärdning pågår. Det vill säga övervintrade växter i kruka får komma ut en stund nästan varje dag. Nåja en liten stund var det sol idag innan det bjöds på regn, hagel, snö & så sol på det. Håjaja så är det.

I kruka
I kruka
Växterna jag köpte på Zetas till min kopparhink är planterade. Det var den väldoftande gyllenlacken som fick mig på fall. Sen plockade jag bara på känn de övriga växterna.

Gyllenlack
Gyllenlack
Den doftar lite som lakrits. Påminner om nåt godis jag åt som liten. Tror det var tuggummit RIFF.

Ranukel
Ranukel
Jag föll oxå för en lila ranunkel. Det skulle bli fint ihop då gyllenlacken skimrar lite i lila.

Kopparstarr
Kopparstarr
Så det fräcka gräset med sina tuffa 'lockar' ! Jag tycker det är helfränt fast det ser dött ut fniss Aja det där är så olika vad man tycker. Har en hel del växter kvar att plantera i olika kärl. Men det är verkligen inte lätt att få nått gjort med en liten marodör i hälarna. Ja det är vår lilla boxer valp Direktörn jag tänker på. Men idag tar jag nya tag!
TACK för att du kikade in till mig! Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.