lördag 4 juli 2015

Ännu ett växtträsk....


Ja det började på allvar förra året.
Jag köpte gräs fler & fler & sådde nån sort med.
I år har jag sått 2 olika & har fått blodad tand.


Carex Speciosa Vulkanstarr 'Vulcano' är mitt senaste inköp 1 av dem alltså ;)
Så snygg i kvällssolen!



 Fjäderborstgräs & mörkt ormskägg Ophiopogon planiscapus 'Nigrescens'
Det är ju inget gräs utan en lilja.
Den ska jag testa att övervintra i vinter svalt.
Jag har en sen många år i grusgången
 men så hörde jag att någon övervintrat den så det vill jag testa.
Fjäderborstgräset har jag inte lyckats få överleva så den får 'dansa' en sommar.


Pärlhirs 'Purple Majesty' som är ettårig i urnan med ängeln.
Den har jag frösått för första gången & kommer göra igen.
Detta är gräsen på den högra sidan av trappen. 
Det finns en vänstersida såklart & 'Sigges Bodega' med massor av gräs i kruka oxå :D

TACK för att du kikade in till mig en stund!
KRAM
från
mig!

Inga kommentarer: