måndag 6 juli 2015

Busenkelt att få mycket mer för pengarna...

Häromdagen köpte jag ju fler gräs som sagt ;)
Jag frösår en del & köper en del med.
Tycker det är kul att föröka växter.
Ett sånt här fint exemplar kan bli till många plantor!

Carex sylvatica 'The Beatles' kalufsstarr ett så passande namn kalufs fniss 
Som ni ser finfina rötter.

Det är bara att ta fram en vass kniv & skära brutalt rakt av bara.


4 st nya vart det av denna + några sticklingar som jag satte i kruka.


De ska få bli till en gräskant här.


Detta gräs vart ju verkligen till fina plantor det syns inte alls att de är delningar.
4 st + 1 för 69 kr det vart ju ett bra pris per styck !
Till vänster i bild längs med trappen sitter 4 till gräs som oxå är delningar av sorten
 Storfryle Luzula Sylvatica
Allt behöver inte bli klart direkt.
 Man kan vänta tills nästa år innan det växer ihop.

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

2 kommentarer:

Gunilla Teckenberg sa...

Beatles gräset är jättefint men väldigt spridningsvilligt. Om du inte vill att det skall trassla in sig i alla andra växter är det bra med en rotspärr av rejälare slag, markduk tar det sig igenom så småningom.

Rötterna blir som en tjock filt och går inte att rensa ur om de invaderar övrig växtlighet med mindre än att allt måste grävas upp.

Kram!

Meta sa...

Jo men visst " man får vara om sig och kring sig om man ska få nåt i och på sig" eller hur var det
Gräset var fint får nog tänka om lite tror jag har haft lite svårt för gräs men man kan ju ändra sig
Ha det gott i solen
Kram Meta