fredag 3 juli 2015

Ta sig för trots 28 grader....

Japp här gäller det att hitte på grejer i värmen så att man inte bara blir sittandes puh...


Det är varma dagar...
Meeen jag klagar inte bara lite ;)


Igår tog jag mig en cykeltur till en av medlemmarna i 
Cykla är inte min starka sida det är troligtvis nått fel med 
mina lårmuskler för jag måste gå i uppförsbackarna fniss


Väl där tog vi en lång rundvandring i hennes vackra trädgård.
Tog jag några bilder?
Näpp hade väl solsting eller nått....
Jag som fotar jämt hm.
Nåja när den goda salladen skulle intagas på bryggan i skuggan 
under ett parasoll då vart det bilder ;)


Oj oj vad vi hade det mysigt!
En sån där ladda batterierna dag :D
Seeen....
Skulle jag med Acchleja Carro till Löta det är ju rosensdagar.
Sagt & gjort jag satte mig på cykeln hojjade hem.
 Gick i uppförsbackarna som jag på ditvägen rullat nerför & känt mig så fri :D
Nu kände jag mig mest plågad ;)


#viskulleingetha
Inte jag iaf. ...var bara med skulle titta lite bara...


Hm kom hem med 5 st nya gräs :D
Hade jag inte typ minst 9 st i kruka redan???
11 var det visst nu  har visst hamnat i ett grästräsk är jag rädd ;)


Bomullsgräs till dammen.
Ormskägg, kalufsstarr 'The Beatles', fjäderborstgräs & vulkanstarr 'Vulcano'

Alla var perenna utom en så till hösten blir det till att gräva ner dem någonstans.
TACK för att du kikade in en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

2 kommentarer:

Tittis trädgård sa...

Jo du, på Löta kan man inte slinka in och mena att man inget ska ha. Jag vet nog hur det brukar gå:-)

Birgitte sa...

Hej Helena. Hvor er det et sjovt indlæg, herligt at du nyder semesteren. Det er godt at cykle, men det kan blive for varmt!