lördag 16 maj 2026

Sillad med darwin & triumph tulpaner


Nu är det sillsallades tid eller ska vi kalla det tivoli 
hur som helst så blir man glad av alla färger!


Jag har satt tulpaner jag fått köpa typ för 5 kr påsen i december månad.


Mest darwin & triumph tulpaner året var 2012


Och de bjuder på prakt varje år & det just att de återkommer 
som gör att jag bara tokälskar dem men gillar bara dessa färger.
Tror faktist inte jag vart lika förtjust om det vart de färger
 jag gillar egentligen på blommor typ lila & rosa tex. nä det är sillsallad jag älskar!


Annars är ju grönt den härligaste färgen så rofyllt 💚

KRAM från mig!

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Det är härligt med våren med alla fina lökväxter. Tulpaner är härligt, hoppas att de blommar länge. Själv är jag lite försiktigare med färger, brukar hålla mig till mina favoritfärger.
Kram Marika

Villrose sa...

Store felt med tulipaner er så flott! De har jo litt samme varme fargetoner. Ha det fint!
/Irene

Isas Trädgård sa...

Hej Helena!
Waooo – så vacker tulpanblomning! Den här tiden vill man verkligen ha den uppiggande färgsättningen!
Vilket kap du djorde med 5kr/påse för tulpanerna.
Ha dets å gott!
Kram/Isa