måndag 11 maj 2026

Så som i Den engelska trädgården Löjtnantshjärta i kruka

Nu testar jag att sätta en fint exemplar av Löjtnantshjärta i kruka
 så som som jag sett i Den Engelska Trädgården på Österlen.


Såg så himla fint ut 💖


Ställer den där jag sitter ofta med en kopp kaffe.


Löjtnantshjärta trivs inte riktigt i min trädgård.
 Visserligen har den frösått sig nån gång men även den plantan gav upp...
Jag tänker mig att ställa den i bodegan under tak i vinter
 så får jag se hur det går med övervintringen.


Det är härligt att få njuta av den en säsong hur som helst.
Om den börjar se trist ut efter blomningen så ställer jag den bakom växthuset så länge 
klipper ner den & hoppas på ett till flor.


Jag blandade plantjord,koskit,kompost & lite hönsgödsel hoppas det blir bra.
Kul att testa hur som helst & i värsta fall så får jag njuta 
en vår & försommar i alla fall.

KRAM från mig!

2 kommentarer:

Gabriel garden sa...

Non avevo mai pensato di poterla usare così ma è proprio un ottima idea! Sembra proprio che sia stupenda in vaso! Spero che possa prosperare.

Un caro saluto!

Maribel sa...

Hej Helena!
Har haft en vit någon gång för längesedan, men den försvann. Dottern hade en enormt stor i trädgården då hon köpte hus. Den stod mot en förrådsvägg där det blev riktigt varmt och skönt. Då förrådet revs och de byggde en balkong till huset blev den mindre och mindre. Nu vet jag inte om det finns något kvar av den.
De är fina, hoppas du får njuta av din länge.
Kram Marika