onsdag 23 november 2022

Binda krans


Julpiffade i köket en dag med pappersstjärnor som min äldsta brorsdotter gjort.
Har haft dem några år nu & tycker så mycket om dem.
Istappar i kristallkronan är oxå en tradition så vackra 🌟
Det var Hannu Sarenström som inspirerade till pappersstjärnorna i köket.


Idag gjorde jag en krans av tuija.
Sånt flyt att även detta år har någon slängt massor av tuija i områdets rishög.
Perfekt pysselmaterial ju.

Tänkte stå ute men kändes så dystert & ruggigt  
så jag gick in tände ljus & hade mysigt inne i stället 😍


Jag ska ha kransen på jobbet i skyltfönstret på konditoriet jag jobbar på.
Stans bästa minsann 😉
Det blir en stor oxå till trädgården med men det finns fler dagar till pyssel.



Så äntligen har chilin börjat skifta i färg & det var hög tid att ta in den från växthuset.
 Är ju ändå typ vinter nu eller nått 😇
Det är en svart & en gul sort blir spännande att testa dem.
Han den enda tuggade i sig en gul rakt av utan att blinka den var bra sa han 😅
Jag testar INTE 😝

KRAM från mig!

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Helena!
Stjärnorna är riktigt fina. Jag har inte börjat pynta inne ännu, men det är ju faktiskt dags. Grannarna har tuja häckar, kanske jag kan norpa lite grönt, nej skojar bara. Tror inte det skulle bli så populärt. Hoppas på att någon säljer kransar på marknaden. Brukar stötta scouterna.
Ha det gott /Kram Marika