onsdag 13 oktober 2021

I det enkla bor det vackra som han den där Ernst sa


Häromkvällen ´lekte´jag lite med dahliorna innan de sattes i vas inne.


Det är så rogivande att arrangera dem.
Bara för skojs skull bara för att lusten finns. 


De är ju sjukt vackra & luktärten likaså.


Håller tummarna för att frosten håller sig borta ett tag till...


Det är en sån lyx detta med dahlior asså 😍


Men som han Ernst sa : I det enkla bor det vackra.
Jag tar även in nypongrenar av rosen ´Polstjärnan´.
Minst lika fint!
Jag använder en blomsterfakir av glas i denna tennskål.


Ernst ja ...här träffar han min lillebror & tänk så glad han blev Ernst alltså 😝 

Amazonlilja
 Eucharis amazonica Ámazonlilja  

 Inte någon lyxig känsla med grenar men så fint ja minst lika vackert😍

KRAM från mig!

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Helena!
Så otroligt fina dahlior. Håller tummarna att de får blomma ett tag till, både hos dig och hos mig.
Ha det gott /Kram Marika