lördag 10 april 2021

Blomsterfakir i glas



Nu är det många som gör arrangemang med så kallade blomsterfakirer.
Jag använder mina i glas.Med hjälp av dem kan man göra fina stilleben.

De finns ofta på nätauktioner eller loppis.


Jag har 3 st. olika som jag använder rätt flitigt.


Snödroppar passar ju fint att använda sig utav.
Doften asså den är så ljuvlig.


Eller vitsippor 😍
Oftast ställer jag fakiren på ett fat med fot det har jag fastnat för
 tycker det blir extra elegant.
Här ett i tenn som jag köpt på nån loppis. 

Jag tycker mycket om att plocka blommor i trädgården & använda.
Nu kommer snart gullvivor!
 De ska jag absolut göra nått fint arrangemang med när de fått lite längre stjälkar. 
Gräsvippor blir oxå jättefint så skirt.
Bra att ta till om man inte vill plocka av sina blommor. 

KRAM från mig!

5 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
De var jättesnygga, har bara minne av såna taggiga saker som jag inte vet var jag har. Dina i glas är snygga.
Ha det gott /Kram Marika

Villrose sa...

De ble jo veldig fine med lave blomster, som hvitveis og snøklokker. Ser ut som de står i is. God helg!
/Irene

Pajupirtin Kaisa sa...

Fina fyndar du har gjort. Jag tycker mycket om dom. Jag har bara en som är av metal. Min mamma gav den monga år sedan.Ha en mysig vår❤

Carina sa...

Alltså när jag ser dina fakirer får jag en känsla av att det fanns en eller flera såna när jag växte upp. Grönt glas känns bekant. Däremot har jag räddat de som fanns i metall fast dem just nu ligger begravda i en flyttlåda nånstans. De är suveräna för att arrangera blommor när jag inte vill skatta mängder därute :)

Gullvivor... ja de och den ljuvliga doften :)

Kram från Carina

Cat sa...

Blomsterfakirer har verkligen kommit på modet, men jag gillar skarpt dina i glas. Så mycket snyggare.
Så underbart att kunna plocka in buketter med vitsippor.
Ha de gott. Catarina