onsdag 10 februari 2021

Mitt senaste auktionsfynd oups


Dahlia ´Thomas Edison` en härlig en som jag haft i några år nu.
Har mina dahlior i snickarboan under vinter den är frostfri.
Där ligger de mörkt utan jord.

Men nu till mitt auktionsfynd 😍


Asså när jag såg den här på auktionsfirman så klack det till inom mig!
Skulle passa perfekt i mitt ´Crazy Corner`


Eller hur 💛



 Kika in här för att se mer från mitt färgglada -->  "Crazy Corner"


Hur som helst...
"Han den ende" åkte för att hämta upp fyndet.
Tog så lång tid...
Aja han har väl fastnat i nått samtal tänkte jag...
Så kom han...
Med släpkärra!


Nu till mitt oups 😆
Nog stod det mått i annonsen.
 Men ja jag tycker nog att den är större än iaf. jag uppskattade den ha ha 
Inte gick den in i bilen inte.
Men jag är nöjd ska nog plantera dahlior i den tror jag.


Dirren undrar såklart vad den dära "anställda" nu har släpat hem?! 😂

KRAM från mig!

7 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Underbart - passar perfekt i ditt crazy corner !!
Vilket fynd och vilken överraskning när den inte gick in i bilen!
Ha det så gott !
Kram/Isa

Maribel sa...

Hej Helena!
Vem tänker på en liten detalj, som på mått, då man gjort ett fynd.
Den kommer att bli fin med dahlior eller något annat i.
Ha det gott /Kram, Marika

Carina sa...

Ja jösses... Jag har fortfarande minnesförlust och tror att jag har en kombi fortfarande. Men den nya lilla har jag testat rejält. Det går att få in 43 rejäla träd och buskar. Plantskolisten skakade på huvet och föreslog just ett släp nästa gång :) Jag plockar exemplar som är böjliga i toppen och viker de framme vid vindrutan. Och varje gång håller jag tummarna för att jag inte ska stöta på polisen på vägen hem... Men det går ju bara med 'mjuka' föremål.

Kram, Carina

Villrose sa...

Thomas Edison er vakker!
Kanskje han får bo i den ny-gamle beholderen?
Ha det godt!
/Irene

Pajupirtin Kaisa sa...

Åh vilken fynd. den passa fint i din trädgård. Ha en glad alla hjärtans dag♥

Ätliga trädgården sa...

Kanonfynd! Den hade jag gärna haft här och storleken tycker jag är ett plus. Det går ju till och med plantera ett mindre träd i den.
Kram
/Anette

Lillian "sognafaret" sa...

Jammen var det mange krokker med mange flotte blomster.