söndag 15 november 2020

Nejmen hurrni nu är det bara grått nästan...


Efter en skogspromenad imorse & plock av lingonris var vi i trädgården en stund idag.
Började med kaffe på stående fot under tak i bodegan då det regnade lite grann.


Asså nu är det grått i trädgården...
 Var tvungen att gå ner vid dammen för att få en uppiggande färgkick 😍
Japanska lönnen ´Ozakazuki ´har tappat sina blad & ja vad läckert det ser ut med dem där under.
Har plockat en del & pressat de ligger nu i skyltfönstret på "stans bästa kondis"


Nätet som legat över dammen några veckor & fångat en del blad är nu borttaget.
Det är bra om det inte blir för mycket löv i vattnet.
Det gör att vattenkvalitén blir så dålig.
Vi har en stor ek i närheten & särskilt eklöv är dåligt för vattnet.

Jag har sått frön idag från vial den som ser ut som luktärt men är perenn & doftlös.
En rosa variant, jag har tidigare i höst sått cerise & de har ju grott.
Det är nu 14 dagar sedan jag enligt en metod jag fått nys om höstsått luktärter.
Men de har inte grott än 😎
Annars känner jag mig färdig i trädgården nu.
Det blir inga fler lökinköp ... tror jag #jagskaingetha
Men en & annan frösådd till blirre det & mer pyntande till jul såklart!

KRAM från mig!


 

Inga kommentarer: