onsdag 9 september 2020

Ibland blirre bara sådär bra av sig självt utan att man tänkt till...


Ängsvädd Succisa pratensis 

Vilken skönhet!!!
Den har tagit en omväg hit till min trädgård från
 Thorins Trägård via Åbacka & nu är den här.


Jag har den numera på ett par ställen i min trädgård
kring ´den naturliga tjärnen´där passar den så himla bra!

I våras fick jag ytterligare plantor från Marie på Åbacka. 
Då satte jag den största i en hink & ställde i ´pelargontrappen’


Där matchar den cerisa pelargoner & palettblad.


Men även Axveronican ´Rotfuchs´ i planteringen längs med husväggen men inte nog med det...


Den Italienska Clematisen ´Minuet´💕


Kantnepeta längs med hela väggen som avslutas i hörnet 
med cerise fackelblomster


& så murbinka i lådan matchar oxå.
Ja ibland får man allt till det 💖

KRAM från mig!

1 kommentar:

Ätliga trädgården sa...

Härligt med ängsvädd i trädgården! Här finns den inte ens på ängarna. Läcker färg på axveronikan och fackelblomstret så sött där det kikar upp bakom vattentunnan.Jag tror du får till det rätt ofta!
Alltg gott
/Anette