onsdag 22 april 2020

Ljuset asså...


Denna vy i trädgården tycker jag mycket om.
Syren omsluter platsen & den är på väg att grönska nu.
Det ser härligt ut i kvällssolen.

Blodört Sanguinaria canadensis
Blodörten har jag frösått själv en gång i tiden. 
Den gör mig extra glad kanske ljust därför? 

Blodört Sanuguinaria canadensis ´Mulitplex´
Den dubbla är ljuvlig 😍
Jag köpte den förra året efter det att mitt stora bestånd
 tynat bort mer & mer för varje år för att helt försvinna till slut.
Så glad för att ha den igen!


Pärlhyacinten Muscari Latifolium har även den bildat ett rejält bestånd med åren.
Ibland blir det sådär bra man tänkt sig!
Satte dem här med tanke på kvällssolen.
Så gör jag ofta tänker på hur solen står när jag planterar.
Vissa växter blir ju så läckra i morgon eller kvällssol 😍


Bodegan i kvällssolen asså ´löves it`😍
Solen gör underverk i kroppen tycker jag 🌞

KRAM från mig!

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja solen gör underverk, våren också! Det stundar en härlig tid nu...och din trädgård är alldeles underbar :)
Vårkram från Titti