tisdag 3 mars 2020

Planerar för vårens planteringar ...





Nej men man kan förtränga att våren stannade av genom att fixa stileben i bodegan
 & planera vad man ska ha i de fina metall krukorna från Zetas.
Nu har ju snön smält igen tack & lov!

 Hade tänkt mig uppstammade myrten i de kärlen.
Men jag behöver verkligen INTE ha 3 till att övervintra eller?


Tror jag satsar på hjorttunga ´Undulatum´ istället!
Det såg jag på Kniva Trädgård tyckte det var snyggt.

 Visserligen har jag ju fyrkantiga kärl men tror det blir lika läckert.
Dessutom är den vintergrön det återstår dock att se hur den klarar vintern i krukor..

TACK för att du kikade in KRAM från mig!

3 kommentarer:

Ätliga trädgården sa...

Vad kommer inte snyggt i de flätade krukorna, är väl snarare frågan!? Helt underbara, ju!

Allt gott
/Anette

HWIT BLOGG sa...

Åh vilka snygga krukor! De gillar jag skarpt!
Ha en fin lördag...
Varm kram från Titti

Anonym sa...

Hjorttungor är jättesnygga och krukorna likaså :) Det är ju en sak till med myrten, min erfarenhet, de tål inte minsta uttorkning.. ..så hur fina de sen är så försöker jag låta bli dem numera.

Kram, Carina