måndag 30 mars 2020

Murbinka min favorit om sommaren


Erigeron karvinskianus Murbinka en av sommarens favoriter.
Jag har den i urnor & blomlådor. 
Faktist har de övervintrat så denna vinter.
Det är dock långt ifrån säkert att de kommer klara sig
risken finns att de ändå inte kommer överleva.


Jag kikar under det torra & ur jorden spirar det grönt.
 Faran är inte över än så jag har sått frö & har en kruka inne på glasverandan.


Den har jag klippt sticklingar av idag.


Ett gäng kraftiga toppar som jag satte i blomjord.


Jag vill alltid ha plantor på gång av dessa för utan den vill jag ej vara.
På bilden syns frösådderna.


Så fin i alla typer av kärl. Blommar oavbrutet hela sommaren & hösten.
Drömmen vore ju att få den att överleva i trädgården 
men det har jag ej lyckats med än...
Kan inte få nog av den helt enkelt 😍

KRAM från mig!

Inga kommentarer: