söndag 23 februari 2020

Våren är här så himla skönt!

Snökrocus ´Tommasiniaus´
Nu ärre vårspaning som gäller varje dag! 


Julrosorna sticker upp men har ännu ej slagit ut.


Snödroppar finns det gott om.



Anemonerna är på G.
Tror dessa blir enkla gula.


Hepatica ´Rubra Plena´ en dubbel rosa skönhet.


Trillium kikar upp lite här & var.
Förra året köpte jag den vita dubbla.
Såklart spanar jag extra efter den.
Men än så länge har den ej synts till.


Imorse innan jag gick ut med Dirren vår hund så fotade jag denna iris.


Iris ´Katherine Hodgkins´
Nån timma senare när jag kom hem igen då hade den slagit ut 😍

Eranthis hyemalis ´Flore Pleno´
Mitt bestånd med dubbla vintergäck blir större för varje år glädjande nog.
Dem är jag rädd om...
🌼🌼🌼🌼🌼


Dirren är duktig han går inte i planteringar.
 Men såhär runt dammen så är det svårt för honom att fatta att han ej får gå.
Ofta dricker han vatten ur dammen så ja jag ställer korgar 
som skydd över sånt jag är extra rädd om fniss
En 40 kilos boxer är ingen höjdare ibland vårlök just saying 😅



Idag satt vi ute för första gången i år.
Så skönt att få lite sol på sig 🌞

KRAM från mig!