söndag 10 november 2019

Plantera vitlök


Idag har vi planterat vitlök.
Det var länge sen vi gjorde det & detta år föll andan på. 


KRAV odlad vill man ju ha.
Det vart 2 sorter. 
Morado & Messidor. 
Har ingen som helst aning om vilka sorter som är bäst.
Får utvärdera det nästa höst. 


`Han den ende´ både köpte dem & planterade.
Dirren är med som vanligt 🐕
Vi planterade i en gammal soptunna som vi lagt ner & tagit bort framsidan på.
Under sommaren var det tomatodling i den. 
Återbruk är kul!
Förra året hade vi den som surjordskomspost. 
Vi komposterar ju flitigt & vill ta hand om så mycket trädgårdsavfall som möjligt.
Eklöv tar väldigt lång tid att kompostera.
Men med tiden så blir de till jord.
Man känner sig så rik när man kan få fram egen jord 😍

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Man riktigt ser hur de slår sina kloka huvuden ihop. Kul odlingslåda!
/Anette

Maribel sa...

Hej Helena!
Det blev en fin odlingslåda. Dirren är helt underbar, deltar i allt ni gör.
Ha det bra /Kram Marika

Carina sa...

Messidor har jag odlat flera år men jag brukar ha sisådär 4 sorter och även om jag vet att de ska vara olika så när jag väl använder dem så har jag glömt. Men skörden brukar bli bra av alla :)

Kram, Carina