fredag 5 juli 2019

Glanskörsbär

Nu måste jag bara berätta att jag äntligen fått tag på ett 
glanskörsbär Prunus Serrula 😌
I buskform.
 Som vanligt vill jag inte ha träd utan flerstammig 
så himla snyggt tycker jag.
Jag ville ha ett stort exemplar så det har tagit ett tag att hitta ett.


Nu är det på plats med belysning om kvällen.
Nere i mitt ´stumpery´där en magnolia kämpat några år & haft det tufft.
Den sitter nu i kruka i väntan på en ny plats.
Glanskörsbäret som är 3 meter högt ska tillsammans med 
trädgrenar stubbar, ormbunkar, jätterams & julrosor bilda en hörna
 med en naturlig känsla 🌱


Att jag valde just en sån var till stor del för att barken är så vacker,
 blank & så len att känna på.
Och när solen lyser igenom barken som släpper så är det bara så himla läckert! 


Jag är sådär fånigt nöjd & går ut om kvällen & tittar på det 😅
Är nog lite nördig 😛
TREVLIG HELG & KRAM från mig 😘

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Jättefint och klart du ska vara sådär "fånigt" nöjd :)
Härliga bilder som vanligt!
Sommarkram från Titti

Rost och rädisor sa...

Oj, så fint! Jag har också upptäckt finessen med flerstammigt och rensat upp flera buskträd så man verkligen ser stammarna, fast här har du ju den fina barken också och belysningen.
Allt gott
/Anette