onsdag 27 februari 2019

Vårdag!

Det har varit ännu en härlig vårdag.
Jag har börjat så smått att klippa ner perenner.
Men bara i söderläge mot husväggen där crocusen snart kikar upp.
Men blad & annar 'grövel' får ligga kvar ett tag till som skydd.


Igår var det oxå en härlig dag.
Jag tillbringade eftermiddagen en stund ute med att plantera kungsängsliljor i min stor nya urna jag köpte i höstas.
Lökarna har stått ute i sol & kall vind i en vecka på dagarna.
Jag tror de klarar sig nu.
Men min plan är att trä en stor pappkasse över när det blir frostvarning.
Och redan i natt kan det blir kallare igen aja...


Jag är så glad för min urna som jag planerat att köpa i flera år.
Har haft så svårt att bestämma mig bara för vilken😝
Att den skulle vara stor det visste jag.
Hoppas så klart på att den rostar snabbt!


Annars då jo jag spanar likt alla andra efter våren.
 Men jag måste säga att det inte är mycket vår i min trädgård inte...
Men jag fann snödroppar idag då vart jag lite glad & tänkte att 
kanske, kanske är den dära våren på G ändå även hos mig 😊

Ikväll ska jag på STA föreläsning om Engelska Trädgårdar det blir kul! 

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!


5 kommentarer:

Lykkelig i hagen sa...

Det var en flott urne du har kjøpt, det blir nok nydelig med ruteliljene i den. Her er snøklokkene snart ferdigblomstret, så vårarbeidet er i full gang. Vi må vel regne med både litt snø og frost, men det går definitivt rette veien. Ha en fin onsdag, hilsen Anne-Kristin

HWIT BLOGG sa...

Vilken underbar urna, wow! Ja vilka vårdagar vi har haft och lite vita penséer gick inte att motstå igår...
Ha en fortsatt ljuvlig vecka :)
Kram Titti

Maribel sa...

Hej Helena!
Vilken snygg urna, men snyggast är nog Dirren.
Ha det bra /Marika

Susie på Stjärnarve... sa...

Skrev ett långt inlägg, men det försvann nånstans i cyberrymden! Det jag skrev om var din härliga kruka!!
KRAM/Susie

blooming home and garden sa...

Kjempefin vårdekorasjon...
Ruterliljen er nydelig, krukken din også,
Ha en fin dag!

Klem, Ida