tisdag 16 oktober 2018

Whoho vad snyggt jag smäller av!

Som vanligt när jag borstar tänderna står jag i fönstret & tittar ut i trädgården. Eller man skulle kunna säga att jag går från fönster till fönster. Det är en vana eller kanske är det en ovana jag har. Nåja det finns värre ovanor än att stänka ner fönster med tandkräm fniss

 
Härom dagen vart jag förtjust i detta bruna stora blad utanför vardagsrums fönstret som vetter åt baksidan till. Typ överförtjust uj uj vad jag gillar förfallet i min trädgård & i naturen med såklart! 
Det är bronsrodgersians blad som nu är så supersnyggt! 

 
Sammetshortensian Hydrangea aspera ssp.sargentiana är så fin med blommor längs med kanten. Den har fått ett skyddande lager löv runt roten.

 
Kameliontbusken som växer mot snickarboden släpper snart alla sina blad. Då blir känslan man har av djungel när man sitter på bänken därunder ett minne blott... Sitter ofta därunder i skuggan om sommaren.



Jätteramsen är ju läcker den med när den skiftar från grönt till gult mer & mer. Det finns så mycket fint att glädjas åt & njuta av i en höstträdgård missa inte det 😍

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: