fredag 19 oktober 2018

Just nu ... Ozakazuki`!

Just nu är japanska lönnen Ozakazuki´så vacker 🍁 Ett smycke i trädgården & den är belyst på kvällen underifrån. Så läckert så!



Under sommaren är den grön i bladen sen skiftar den i grönt/svart nästan. För att så en dag förvandlats till ett rött helt galet vackert träd!



Även om jag vet att det händer nästan från ena dagen till den andra så är det lika förvånande varje år hur det bara kan gå så fort!


Höstanemonen blommar så fint 🌸 Jag flyttade hela plantan förra hösten. Trodde jag men alltså det måste blivit en rotbit kvar i jorden för på den nya platsen är den inte alls lika rikblommande. Och där den inte ska finnas kvar längre ja där är den magnifik fniss



På framsidan har jag piffat bordet lite i all enkelhet. Köpte en pumpa & sen tog jag lite astrar & äpplen bara. Gillar ju att ta vad som finns i trädgården.



Det är någonting speciellt med äpplen på bar kvist tycker jag. Det är vackert i all sin enkelhet 💚 En ödesmättad känsla på nått vis...



Så Dirren hur fin är inte han. Bilden är tagen när vi var ute på en promenad. Han är ett så mysigt sällskap han blir lite busig när vi går i tjocka lövttäcken särskilt när jag börjar sparka löv omkring mig 🐕
TACK för att du kika in.KRAM från mig!

Inga kommentarer: