söndag 16 september 2018

Höstbestyren har börjat!




Idag har det varit en härlig dag som började med frukost ute i solen. Sen åkte vi en sväng för att ta en promenad på ett annat ställe än hemma. Det gör vi ibland man har ju liksom gått överallt hur många gånger som helst där vi bor.
När vi sen kom hem var det lunchdags & så planteringsdags! 
För ett tag sen köpte jag ju en hortensia ´Pink Annabelle´till denna plantering som hade blivit så himla trist med åren. Den behövde 'hottas' upp lite tyckte jag. 

 
Sådär så vart det bättre känner jag. Lite höjd & färg i planteringen. De gröna bladen till höger är stor ormrot Bistorta officinallis den har ju rosa vippor/blommor  så den blir en så kallad perfect match tillsammans med rosenplister med rosa blommor.



Jag tycker den är så himla fin hoppas den ska trivas här. Nu har en skön höstfeeling infunnit sig. Hoppas vädret håller i sig så vi kan fortsätta med våra höstbestyr innan stormarna & regnet drar igång. Hoppas på en lång varm höst som det var förra året!

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!


1 kommentar:

Villrose sa...

Ja, det må bli en smashing combo!
Ha det godt