onsdag 6 juni 2018

Pionerna blommar tidigare i år.

I år blommat pionerna lite tidigare än vanligt på grund av denna varma vår.


Först ut var den vackra svavelpionen 🤗 Paeonia mlokosewitchii


Frösådd paeonia veitchii  rosenpion


Rosenpioner har jag flera utav den är inte så hög & den blommar villigt varje år utan uppehåll.


Paeonia `Early Windflower` flyttade vi i höstas jag var var inställd på att den inte skulle blomma så villigt kanske till & med fara lite illa själva plantan men icke 👌🏻 Den blommar precis lika mycket!


Paeonia `Wittmaniana´ sidenpion en skönhet som har ett vacket frisk bladverk. Och blomman är ljuvlig 😍


Paeonia `Suffructicosa` Buskpion är nästan `to much` 🤪 Blommorna är stora, svullstiga & inget man missar direkt när man går förbi 😅


Paeonia `Delavey` buskpion min favorit 😍


Denna frösådda lime/gula skönhet ska jag få ett rotskott av till hösten. Det blir nått att längta till nästa vår det ☺️
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: