lördag 27 augusti 2016

Auktionsfynd

När vi budade hem bikupan häromdagen på auktion vart det några till fynd.

SONY DSC
Vresros 'Jens Munk'

Jag har en röd kaffekvarn som 'han den ende' ärvt . Även kannan med tillhörande 'fat' är arvgods. I den har jag rosor. Det är en  vresros oj oj vad taggar den har aj... Nyponen är stora & fina på vresrosor de kan man ha till mycket
SONY DSC
Kvarnen är tillverkad i Eskilstuna extra roligt eftersom jag bor där. Det är så fint med slitaget runt knoppen. Och den luktar fortfarande kaffe.
SONY DSC
Den gröna som vi alltså budade hem nu är oxå tillverkad här. Det är så roligt att göra stilleben här & var i hemmet med gamla ting. Flaskan är oxå arvegods jag undrar vem som målat blommorna på den. Jag har frågat mamma men hon vet inte. Det ser 'hemgjort' ut tycker jag. I flaskan har jag zinnia som jag sått själv.
Det har varit en blåsig natt & det verkar hålla i sig idag. Jag blir så himla trött i huvudet av blåsten. Men jag är ute & vattnar & pysslar lite i trädgården. Börjar fundera lite över nästa säsong redan känner jag. Har en liten lista i bakhuvudet med växter jag vill komplettera med. Snart kan man ju fynda på REA & det är ju alltid kul!
TACK för att du kikade in till mig en stund. Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.

Inga kommentarer: