måndag 28 mars 2016

En av de finaste...


En av de allra finaste crocusarna enligt mig om jag får säga är..


'Swanenburg Bronze'
Jag som inte gillar gult fniss 
 Men just denna som är brun när den sluter sig tycker jag så mycket om.
Jag har många av den sorten på flera ställen i trädgården.
För innan vi hade staket hade vi påhälsning av rådjur jämt.
 Då satsade jag på just gula crocus av olika namnsorter.
 Rådjur gillar inte gula blommor så värst mycket.
Men trots att jag sen många år tillbaka kan ha vilka färger jag vill  & det har jag ;) 
så är denna fortfarande en favorit!

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

5 kommentarer:

Birgitte sa...

Hej Helena. Den er rigtig sød. Jeg kan godt lide gult og synes, det er en skøn farve her i våren. Farven minder mig om solen og det gør mig glad!

Vivishagerom sa...

Nydelig blomst.

Vivi

Gabriel garden sa...

Ciao Helena come stai? Mi piacciono tantissimo i fiori gialli! Sopratutto i crocus di quel colore, sono i miei preferiti :)

Un saluto e una buona Pasqua!

Lotta sa...

Vad har du för kräsna rådjur? Eller så är min flock färgblinda hela högen. Men den var fantastiskt fin och värd att skrivas upp på inköpslistan. Tack för tipset och ha en fin vecka /Lotta

Gunilla Teckenberg sa...

Hej Helena!

Jag delar din förtjusning över de vackra krokusarna, har haft dem i trädgården men tyvärr, de är borta nu.

Hälsningar

/Gunilla