tisdag 21 april 2015

Dark Debbie meets Molly S!


När jag var på Åsby förra veckan köpte jag ju nya urnor (precis som om jag inga hade)
Så en del växter som jag nu planterat nu i de nya kärlen.

Jag har fastnat för gräs & klöver redan för ett par år sedan.
Men först nu kombinerat dem.
En favorit bland de nya är klövern ...


Trifolium repens 'Dark Debbie' så himla snygg!
Gräset var namnlöst & det köptes på annat håll.
Det gillar jag jättemycket oxå!
Violen är 'Molly Sanderson' ett måste varje vår.


Så fint med de mörka bladen & dess gröna kant!
Jag har nu satt ut dem under några dagar för att avhärda lite i skuggan.
Men nu törs jag mig på att låta dem stå ute under natten.
Får se hur vädret blir framöver men jag hoppas de kan stå ute för gott nu.

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

9 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Urläckert! Själv är jag kvar lite i narcissarrangemangen och det gula.
Allt gott
Anette

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättesnyggt!
Kram Maria

Maribel sa...

Det blev en lyckad kombination, passar så bra i den nya krukan också. Ha det gott!

GARAGET sa...

Så himla snyggt Helena. Älskar verkligen både klöver och gräs och denna klöver var ju otroligt snygg. Så då blir det till att försöka leta upp en sådan, inte alltid så lätt när man bor på landet tyvärr. Tack för tipset :)

gittan sa...

En plantering helt i min smak - supersnyggt!

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Stilig urne og samplanting !
Her er det meldt kaldere vær framover,så det spørs nok om du ikke får en ut og inn urne en stund til...
Nyt våren :-))

Halmhatt och mamelucker sa...

Väldigt snygg kombination! En klöver hamnade bland mina penseér också. Men kan nog bli fler... Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Vilken underbar kombination med klöver, viol och gräs!
Eva

Meta sa...

Klöver gillar jag skarpt ångrar att jag inte köpte två svarta de är finast tycker jag just nu. Det får nog bli en röd senare i sommar.
Dina planteringar är fina får sån lust att greja lite med klöver och penséer
Ha en fin mitt i veckan
Kram Meta