tisdag 31 mars 2015

Det här med mässan...hiss eller diss?


Nu har det gått en del dagar sedan mässan i Älvsjö.
Jag har jobbat varje dag sen dess & helt enkelt inte haft nån energi till just någonting. 

Nu har ju så många visat bilder från mässan & jag tog inte många bilder alls denna gång.
Så jag kan väl bara berätta vad jag tyckte.

Mässan kändes ganska rörigt tycker jag hade svårt att orientera mig.
Det var för mycket av sånt som inte passar in på trädgård.
Temat var 'Sommarsalong' . 
Jag fann mycket inspiration till att 'inreda' i trädgården mer som ett extra rum.
Kanske främst i 'Sigges Bodega' vår pergola.
Det temat var toppen då man lätt kan använda ideérna till både balkong,
 uteplatser & trädgård!
Jag shoppade nästan ingenting.
 Tycker jag har så mycket & jag fick en hel del plåtlådor mm förra året.
De ska jag ska använda mer av i år.
Växter fanns det inte mycket av inget som lockade mig iaf.
Färger att 'ärja' med köpte vi allihopa mer om en annan dag.


Den här vackra julrosen med sina mörka blad kunde jag hur som helst inte motstå.
Har den på glasverandan än så länge men har tänkt plantera om den & ha på trappen ett tag.

Det bästa med mässan var att tillbringa dagen med de rara Acchlejorna.
Träffa bloggvänner & luncha med dem.
Så fick jag krama om rara superduktiga Annika Christensen som ju fotograferat
 de fina bilderna från vår trädgård i Allt Om Trädgård nyligen!

Hade det varit mer växter så hade mässan varit toppen!
Så det blir mitt emellan hiss eller diss....
TACK för att du kikade in en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

10 kommentarer:

Gabriel garden sa...

Quegli ellebori scuri sono bellissimi ! Il tuo è molto bello, chissà l'anno prossimo quanti fiori !

trädgårdsdrömmar sa...

Håller med inte många växter att köpa med hem.

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Utfra det du og andre har skrevet var det nok greit at vi ikke dro på messen.Vi bestemte oss for å dra på en messe i Gøteborg i stedet (8-9)mai, og for oss er det mye kortere å kjøre.Så vi er spente på hvordan den er.
Ha en fin påske.:-))
Eirin

Tant Otteskrufv sa...

Tja...det ärju ingen växtmarknad utan mer en plats att marknadsföra trädgårderande och trädgårdsliv och det tycker jag de gör OK nu när mycket av godisremmar, korv etc har försvunnit. Men visst vore det härligt OM det ordnades en växtmarknad i ena hallen :)

Maribel sa...

En sak jag absolut skulle ha med mig hem var Julrosor i mörka toner. Tyvärr blev det ingen. De som fanns kvar på söndag var inte värda sitt pris, eller så var de alldeles för stora. Men fick med mig annat i stället, som en ny sekatör, pioner och dahlior, och en hel del annat.
Hade en trevlig dag med dottern.
Ha det bra!

Rost och rädisor sa...

Visst är det roligt att umgås och träffa bloggvänner och julrosen så läcker!
Önskar dig en fin påsk
Anette

Meta sa...

Håller med dig till viss del. Jag gillar ju att pynta och krukor så där fick jag en hel del tips. Fota det blev det inte så mycket för mig heller. Jag tror att de mässor som är ute har mer växter, lite mer naturligt med det då kanske. det var kul att träffa Bloggare i alla fall Tycker nog att jag är nöjd nu med mässa för nåt åt framåt.
Ha en fin och skön vecka
Kram Meta

Kristinas oas sa...

Jättefin julros! Träffa andra trädgårdsälskare slår det mesta. :) Mässan i Malmö var likadan, mycket inredning och få plantor.
Kram Kristina

Vanja sa...

En trädgårdsmässa utan faktisk trädgård? Jamen, det finns ju appar att titta på växter i, eller vad? Det är ju liksom inte möblerna och kläderna som gör trädgården. Nåja, julrosen var bra läcker i alla fall. Den kommer säkert att trivas hos dig! Kram!

Kia sa...

Jag var på mässan i söndags och blev besviken. Tyckte de dragit in på den. Verkar vara temat på mässor nu. Var på båt och vildmarksmässan innan och den var också mindre och inte mycket att se. Trist!

Ha en toppen påsk!
Kram Kia