måndag 25 augusti 2014

På besök i Tittis Trädgård uj uj uj...



Igår var vi på resa med
 Föreningen TRIM Trädgårdar i Mälardalen
En må bra förening för kropp & själ.
Hemsidan

 Det har nog tagit en dag att smälta intrycken...
Om jag ens gjort det än det tror jag inte.


Dagen började vid Eskilstuna station som alltid med fika.
Gofika mega viktigt ;)

Sen styrde vi förväntansfullt kosan mot Tittis Trädgård.


Här var det fint oj oj oj
Jag har ju följt bloggen & det gör fler i TRIM vet jag. 
Men ingen av oss hade förstått hur fint det var!



Den här fina gången alltså från olika håll här gick jag fram & tillbaka.
Stilleben över över allt!
Färger så underbart!



Begonia matchar skylten perfekt.
 Fast Titti sa att den skulle varit gul men så blev den såhär...
Perfekt!

Jag undrar jag Titti ;)




Så himla fint & välskött hela trädgården.
Den krävde några varv för det var så mycket att upptäcka överallt.


I dammen finns en Koi herre vid namn 'Pricken' en stor en som vi beundrade mycket.


Innan vi åkte vidare bjöd Titti & maken på gofika det gillar ju vi ;)
Ett dignande bord men många goda bakverk.

Foto: Catrin
Man måste nätverka å så :D

TACK snälla Titti  för att vi fick komma & för att du piffat så fint!
TACK för fikat coccoskakan med hallon var ljuvlig!

Vi åkte nu vidare till Vinterviken & Zetas fortsättning följer.

Kul att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!


3 kommentarer:

Tittis Trädgård sa...

Så fina bilder, känner knappt igen mig:-)
Roligt att se sin trädgård genom andras ögon. Man blir nog lätt lite hemmablind. Maken sa att han lovat att jag skulle lägga ut receptet på kokoskakan på bloggen, så det ska jag göra så fort jag hinner./ Kram Titti

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Där skulle man varit med. Nog har jag förstått att det är en fantastisk, välskött trädgård men det måste varit en upplevelse att se allt med egna ögon!
/Ulrika

Anonym sa...

Så roligt och fint detta var