tisdag 5 augusti 2014

Cerise & ärvt porslin



Om sommaren är det extra roligt att duka inför middagar.


Det är nog mest för att det finns blommor att plocka av.


Just nu är floxen fina i sina rosa & cerisa färger .
Flera clematis i rosa toner finns det med.

Gräset är palmstarr.


Förrätten serveras på 'han den endes' farmor Brittas tallrikar med vackra rosor på.
 Så det det blir färgen för kvällen.
Bra då att det är just den färgskalan som dominerar i trädgården nu.



  Clematis Viticella ' Minuet '                          Clematis Integrifolia  'Aljonushka'
                      


Clematis Integrifolia  'Aljonushka'


'han den endes' mormor Linnea & morfar Sten's glas denna gång.
Lite ärvt porslin blandat med nytt.
Så nu kan gästerna komma!

TACK för att du kikade in till mig.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

7 kommentarer:

Carina sa...

Härligt med ärvt porslin...vi hade gäster här i förrgår och då blev det porslin och kristallglas från min mormor....mysigt med gammalt....tyvärr glömde jag blommor på bordet....fick väl duga med de som fanns i rabatten intill där vi satt och åt.....

Meta sa...

Porslin med lite nostalgi är ju så härligt. det gör en glad när det kommer fram.Porslin förr hade en så fin känsla och harmoni.
Ha en skön dag
kram Meta

Monica Litz sa...

Roligt att läsa om arvegodsen :-) kram

Annika Christensen sa...

Härligt med porslinet. Kul när det finns lite historia bakom saker och ting.
Allt gott
Annika

Jord under naglarna sa...

Så fint!

Jag är ingen hejare på att göra buketter, men jag plockar ofta in blommor och sätter en och en i små glas, det kan man inte just misslyckas med. :)

Jenny sa...

Så fint du gjort, jag är inte så bra på dukningar. Tänker att jag ska göra det lite extra fint, men sen blir det som till vardags ändå, ha ha.

/Jenny

Millas Trädgård sa...

Vilket vackert ärveporslin😊 Jag hittad 12 kaffekoppar med både fat o assietter för 50.-på en loppis förra helgen. Allt i samma modell som en hel servis jag ropade in på auktion för några år sedan. Jag var överlycklig. Vilket fynd!! Kul att duka fint och ställa vackra buketter på bordet.
Ha det gott! Milla