tisdag 8 oktober 2013

Hamnat i ett nytt växtträsk nr. 253


Igår vad det rena rama julafton visade det sig.

Säger då det trädgårds vänner på Facebook man inte träffat
 erbjuder sig att skicka pion frö!


TACK snälla Teppi & Leena.

bild IPHONE
Jag har mest sått pion frö jag beställt från STA tidigare med blandat resultat.
Hur som helst denna sådd är från 27 november 2011!

bild IPHONE
Och det var visst dags att plantera ut dem visade det sig ...
Aj aj rotsnurr inte bra.
Nåja det ska rådas bot på så snart jag listat ut var jag ska ha dem...
Det är 3 st. i krukan hm...



Jag har en några pioner i trädgården.
Brukar varje höst så av den egna buskpionen Suffructiosa & rosenpionen.

Namnlös

En månskens gul Svavelpion har jag länge velat ha.
 Den är en av sorterna jag nu ska så får se hur jag lyckas.
Jag fick 6 olika sorters frö som jag googlade fram bilder på & vart förtjust.
Bara namnen är underbara Green Lotus,Lovebirds,Green Halo mfl.

Det finns så många vackra pioner  & jag har nu blivit medlem i 
pionist nr. 253 det är jag det!
Jag ser verkligen fram emot att så småningom beställa fina pioner genom sällskapet.

Vem blir näste medlem tro?

TACK för att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

8 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Jag älskar Pioner i trädgården och har även frösått en hel del med gott resultat.
Har grunnat lite på att gå med i Svenska Pionsällskapet men inte kommit till skott ännu.

Du har fått spännande frösorter att testa.
Lycka till med sådden.

Ruben sa...

Pioner från frö har jag aldrig lyckats med. Så jag säger stort grattis!

ha det gott!
/Ruben

trädgårdsdrömmar sa...

Va kul att testa att så Pioner.Inget jag lyckats med.Lycka till ska hålla tummarna för dej.
Kram.

Ingrid sa...

Fantastisk med egna pioner! Jag har tyckt att det verkar så krongligt att få till dom, men det är kanske mest tålamod som behövs?

Anonym sa...

Va roligt att du "trillat dit".
Härlig träsk, kan jag säga!!
/ Teppi, pionist nr 45.

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Medlemskap i pionsällskapet är som man brukar säga... härligt, härligt men farligt, farligt! Leena får ursäkta. Mina pionsådder går jättebra numera. Sår i vitmossa enl piongurun Johan Ps råd. Ha det gott! /Carina

Kristinas oas sa...

Härligt, men lite farligt, skulle jag vilja säga. :) Lycka till med frösådderna.
Kram Kristina

Anonym sa...

Hei Helena
Veldig spennende med frø. Planten trenger heller ikke bli helt lik morplanten går jeg ut fra. Ellers tror jeg din ukjente pion er "Bowl of Beauty". Ser ikke midten, støvbærerne, men går ut fra at de er gule. Lykke til med frøene.

Hilsen Unni