fredag 13 september 2013

Favorit stället för första gången i kvällssol!


Igår var det kvällsöppet på vårt favorit ställe nämligen ZETAS!
Jag & Carro kastade oss iväg så fort jag slutat jobbet kl.15 äta fick jag göra i bilen.
Cafét stänger ju 16.30 & vi har ca. 1 timmas restid så tiden var knapp.


Men vi hann!
Det var underbart att sitta & blicka ut över visningsträdgården i kvällssol.



Så himla fint allting i  kvällssken det har vi ju inte upplevt förut.

Det var öppet till 20.00 & vi lyssnade till en föreläsning om lökväxter som Gunborg Mattsson höll i.
Det var precis lagom lång & ett inspirerande sätt hade hon som jag tog till mig.
Lite råd & tips fick vi efteråt oxå.



Vi drog benen efter oss & njöt som bara den!



Alltid fina stileben vart än man vänder blicken.
Ute &



Inne!
Vi shoppade loss en del.
Jag skulle ju inget ha...meen :)

Varsitt träd med finfin rabatt på slank med.
200 kr stället för 500 kr nästan heelt gratis resonerad vi ;-)
Aplar vart det som vi valde men det fanns mer fina REA exemplar av träd & buskar...

Några astrar ,lök,chili,basilka mm köpte jag oxå.
När jag skulle betala fick jag  10 st.narcisser av sorten  "Thalia som gåva vart så förvånad & glad för det!

Så nöjda med våra inköp (jag skulle inget ha) åkte vi vidare till
Skärholmens perennpark.


Här har jag varit förut förra augusti närmare bestämt.


Nu i lite mer höstskrud var det jättefint!


Astrarna jag köpt fanns här.





Dova lila & bruna färger .
Härligt!


Min favoritplantering efterliknar naturen.
Klippor,gräs & att par olika kärleksört.
Är det snyggt eller ?!
Oii hjärtan slår lite extra fort när jag ser denna bild!

Osså jag som bara måste in i stora gräs & rufsa runt ;-)

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

6 kommentarer:

Ingmarie We sa...

Vilket trevligt inlägg och så fina foton! Skärholmens perennpark måste jag besöka en gång.....

Almbacken sa...

Åhhh, så mysigt och inspirerande!

Dom där krukorna med gräs och chokladblomma är vansinnigt snygga.

Kram,
Maria

samson sa...

Oj,vad mycket fint,synd att jag inte bor i närheten
ha det så bra
maggan

Charlotta sa...

Gräs i kvällssolen, så vackert! Ha en fin helg!

Luna Ek sa...

Detta är så bra med bloggvärlden att vi får se det andra sett och upplevt. Vi kan ju inte vara överallt. Tack för många inspirerande bilder.

Livet på solsidan sa...

Finns inget bättre än "gratis" växter!

Härliga bilder från Zetas. Har aldrig varit där, men bara fikat ser ju ut att vara värt ett besök.

Kram Tamara