tisdag 18 juni 2013

Kulturhuset i Järna & Tullgarns slott!


Så nu har jag kommit till sista inlägget från min resa med
En må bra förening för kropp och själ!

Vi hade nu varit i Nora Trädgård,Saltå Kvarn & Skillebyholm.
Det var dags för lunch och den skulle intas på


Där möttes vi av denna vackra bukett.

I detta kulturcentrum finns ett vacker Kulturhus med en scen.
Vidarklinilken ,Nordens enda sjukhus med antroposofisk inriktning.

Cafeér,restauranger,butiker,skolor & en mängd andra verksamheter.




Ett eget vattenrenings system.


En vacker trädgård med olika rum.

Vi for så vidare till sista målet på vår resa som var




Där fikade vi.
Fika är viktigt ;-)


Dessa gamla upp stammade fuschior har jag sett förut för många år sedan.
Det var roligt att se att de fanns kvar.


Så till sist en promenad under alla stora träd i slottsparken.
Svalt,skönt & vackert!

Jag tror aldrig att jag skrattat så mycket under en & samma dag!
Vilket sött gäng dessa TRIM:are är :-D
Är så glad att jag gick med i denna förening dessa underbara människor berikar mitt liv!

TACK för att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag så glad för.
KRAM
från
mig!


3 kommentarer:

Berit sa...

Visst är det underbart och roligt att få göra dessa utflykter med människor som är likadan som en själv,galen:)
Ha en underbar dag!!

Carina sa...

Den där avgränsningen hos antroposoferna, den i blått, har jag gömt som en tanke i idébanken för länge sen. Kul att se en bild från nu. Sen är jag svag för vatten, park och liten bro. Fina bilder du visar.

Marie sa...

Instämmer Helena,,,vilket glatt gäng! Kramp i skrattmusklerna fick jag!

En underbar resa i bästa "må bra andan".
Ser fram mot fler resor med TRIM.

Kram Marie