torsdag 6 juni 2013

Det pågår någonting som jag inte känner till eller har godkänt för den delen...


Härom kvällen gick jag förbi denna vinbärssnäcka flera gånger.
Jag såg att den hade någonting på ryggen 
och trodde att en annan snäcka gjort ifrån sig på den...


Jag hämtade kameran och tänkte att jag kunde hitta på nått kul att skriva på bilden...
Typ :Skit oxå!


När jag ställer in skärpan så tycker jag nog att 'skiten' ser misstänkt ut som tusch...
Och en siffra?!
Är det inte en 9 : a jo det är det allt.
Det pågår ett snigelrace i min trädgård!
Hade jag ingen aaaning om :)
Nog ser snigeln lite ivrig ut?!
Undrar om den låg först sist eller mitt emellan :-D
Frågorna är många.
Tänk att detta var jag ovetandes om och vet inte om jag skulle godkänt racet.

Men jag och min bror hade en snigelfarm i trädgården 
när vi var små till mammas förskräckelse :-D

 Så ett race kan jag stå ut med ;-)
Undrar så hur det gick...

TACK för att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

5 kommentarer:

livetpålandet sa...

Hahahhaha!Underbart!
Dagens skratt redan så här tidigt på morgonen!
Tack för det!!:)

Tant Otteskrufv sa...

Du stannade alltså inte och väntade in övriga tävlande? Undrar vad en snäcka vill vinna i första pris? Mer än äran att ha varit snabbast... :)

Bettina Bäck sa...

En räsersnigel! Måste genast hämta tuschpenna och leta kompisar ...

Livet på solsidan sa...

Haha! Det där gjorde min morgon. Vilken häftig snäcka...

Kram Tamara

Veronica sa...

Underbart :))))
Så himla kul med snigelrace i trädgården! Helt galet!
Kram och trevlig helg...