lördag 3 november 2012

Från hjärtat mitt...



Idag tänder jag ett ljus för alla dom som inte finns ibland oss längre...

Just denna dag på året känner jag mig  tacksam mer än vanligt.
Tacksam över att jag har ett så bra liv med familj och vänner.
Och allt jag har runt omkring mig...
Tänker på alla dom som inte fick vara kvar i detta livet hur gärna de än velat..

Till kvällen blir det en tur till minneslunden för att tända ljus och reflektera.
För mig är det en sorglig stund ...


Men jag tycker detta är den finaste traditionen vi har...


När vi åker därifrån brukar jag fyllas av fina minnen 
och en STOR tacksamhet över mitt liv
 som jag faktist lever...och en känsla av jag är skyldig att ta till vara på det!


Ha en trevlig helg alla ni som tittar in till mig!
TACK för att ni finns där ute...
Ta hand om er!

KRAM
från
mig!


10 kommentarer:

sharon sa...

All saints day??Hugs to you!

Frøken Solhat sa...

Det er en virkelig smuk tradition.....og et skønt afbræk i hverdagen når man giversig roen og tiden til at mindes :0)

Knus Dorthe

Livet på solsidan sa...

Fina och tankvärda ord!
Idag är jag också extra tacksam för livet!

Kram Tamara

Meta sa...

Vad fint du skriver. Själv tände vi våra föräldrars lyktor i onsdags när vi var till våras gravar i Torsåker och järbo. det är en bit dit. försöker alltid att komma dit till Allahelgons dag och sätta dit lyktorna som sen brinner hela vintern.
Nu är det bara att gå vidare till nästa år och se vad det ger oss att glädjas åt.
Meta

Vanja sa...

Den här helgen slår mig med överraskning varenda år och inte lär jag mig heller. Inte heller vet jag varför det alltid är Alla helgona och Valborg som jag har ärenden in till småbutikerna i stan, när jag ganska sällan har det annars, och står en stund och funderar på varför allt är stängt, innan det slår mig som en blixt från klar himmel. Det är nå't skumt med det hära. En skön helg önskas dig!

Veronica sa...

Verkligen en dag att hylla! Jag åker inte till gravarna men ikväll ska jag tända 2 speciella ljus i trädgården och tänka på de som saknas i mitt liv!

Kram

Unknown sa...

Så vackert och tänkvärt!
Håller med dig, detta är en av våra finaste traditioner.
Kram Allis

Anonym sa...

Så fint skrivet, och så sant. Stor kram till dig!

Kia sa...

Ha en toppen kväll!

Kram Kia

Mina Gröna Tankar sa...

Kloka ord och jag hoppas att folk å fän tänker sådär mer än just denna lördagen på året...

Chiliflingor. Jo, det är väl bara ett finare och kortare ord för: Torkad chili som jag kört i kaffekvarnen till lagom och lämplig storlek.