måndag 8 oktober 2012

Helt utslagen av ett ovanligt virus...



Hur gick detta till?
Jag bara undrar?
Är det något som går?

Jag har hamnat i pysselträsket...
Vi i den lillla lillaTrädgårdsföreningen Acchleja 
pysslar ju en del och jag brukar alltid hävda 
att pyssla det ligger inte för mig...
Men efter som de andra gillar det så ska inte jag vara den som är den...

Mja...nu har jag blivit drabbad att nått efterhängset pysselvirus ;-)
Förmodligen kom det med förkylning som slog ut mig natten mellan torsdag och fredag.
Lagom till min lediga helg jaha då det är bara att tacka...

Jag fick för mig att göra nått med lammöron igår.
Började bli trött på att ligga ner och orkade inte med att röra mig så mycket.
Men att sitta på en stol funkar ju :-)


Jag letade i mina gömmor efter nått att göra om...
Hittade en ljusstake som jag inte använder och tänkte varför inte?!
Limstift ska vara enklast att arbeta med  men...mitt var torrt...
Så jag tog vanligt hobbylim.
Plockade in lammöron och så satte jag igång :-)



Ja det var ju hur enkelt som helst och precis ett pyssel i min smak.
Enkelt ska de vá!


Så här vart det!
Jag la ulleternell blommor runt ljuset för att dölja ljusstaken.



Det här var då ett riktigt roligt pyssel jag funderar på vad mer jag ska göra om?!

TACK för att du kikade in till mig.
Du får gärna lämna en liten hälsning det blir jag glad för :-)
KRAM
från
mig!



16 kommentarer:

Berit sa...

Skitsnyggt!!!!!
Ha en underbar dag!!

Felix sa...

Åh, så ljuvligt med lammöronen till ljusstaken!

Hösthälsningar
Elisabet

sharon sa...

wow how creative!

Hélena sa...

Det enkla är oftast det snyggaste :-) Ha det bäst!
Kram Hélena

trädgårdsdrömmar sa...

Så fiiint.MVH

Kukkaiselämää sa...

Ett fint ljusstake har du pysslat! Jag är dålig i pyssel och har inga ideer.

Ruben sa...

Nej, nu får jag kora dig till pysseldrottning, vad du kan!!! ;-)

Ha det gott!
/Ruben

Marit sa...

Det ble kjempefint! Så enkelt og så vakkert, bare en kommer på det selvsagt... ;-)
Du har vært kjempeflink!

Klem fra Marit

Marie Lithén sa...

Hur snygg som helst!!! Bara måste skaffa lammöron:)

Katarinas trädgård sa...

Visst är det roligt med lammöronspyssel! Och fint blev det!
Kram
Katarina

Tant Otteskrufv sa...

Kul! Ja, inte förkylningen då förstås. Men ljusstaken blev mycket roligare än innan.

Lövkojan sa...

Det där var ett bra virus för det blev riktigt fint :)
Ha det bra, kram Marie-Louise

Birgitte sa...

Hej Helena. Nej hvor er den fin. Men synd, at du er blevet syg. Jeg har lige været syg i 10 dage med feber og hoste, men er ovenpå igen. Til næste år vil jeg også have lammeøre i haven og jeg vil købe frø, så jeg selv kan så dem. De er så fine.

Veronica sa...

Haha! Galet och härligt!! Näe ! Jag är inte heller ett fan av pyssel och gör jag något ska det vara rejält! Måla möbler eller nåt :) Jag har oxå fått nån influensa men i morgon ska jag släpa mig till jobbet Ha det gott!

Kram

Vanja sa...

Oj vad läckert! Håller sig lammöronen fina länge, eller vad?

Lena/isklockan sa...

Jätte sött resultat. Kram