torsdag 27 september 2012

Jaha börjas det...



Jag har under förra veckan lagt märke till 
att ju närmre stan man åker desto mer höstfärger på tex. lönnar,aroniahäckar.


Men så idag när jag kom hem har plötsligt bergkörsbäret börjat skifta ordentligt.
Inte bara några få blad utan nu börjar det spraka av färg.

Det känn lite vemodigt men en så vacker tid vi har framför oss!


Vildvin har jag på flera ställen men här vid dammen 
finns det bara ett fåtal som ändrat färg.
Illrött är det däremot på övre delen av trädgården.

 Där de letat sig upp bland träkronor i 2 olika väderstreck.
Skulle tro att läget är mer skyddat här nere kring dammen.

Här på den högra bilden syns oxå rönnspirean som börjat skifta lite.


I min trädgård började det med barren...
Och nu kommer de vackra färgskiftningarna!

TACK för att du kikade in.
Skriv gärna en kommentar det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!


9 kommentarer:

Malin sa...

Fniss jag läste "vildsvin har jag på flera..." lite snabbt och hann tänka OJ. Men det var ju vildvin det stod...
Här har det nästan inte hänt något ännu utom inne i växthuset där trumpetrankan och granatäppleträden skiftat färg och släpper sina blad i poolen...
Vi ses, kram Malin

trädgårdsdrömmar sa...

Hos mig så är det Benveden som lyser så röd och vacker.Stod en stund och tittade på den igår.MVH

Marit sa...

Ja, det er litt vemodig når det allerede har blitt høstfarger på trærne. Fargene er fine, men varer så kort tid dessverre. Klem fra Marit

Fågel Blå sa...

Så vackert när höstens färger kommer!
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Lövkojan sa...

Jo det är ju både vemod och längtan över den här årstiden men säkert är att den är vackert :)! Läckert när det blir alldeles rött, allt som varit grönt, naturtrolleri!
Ha det fint, kram Marie-Louise

Katarinas trädgård sa...

Vilken tur att vi höstfärger! Tänk om vi hade lite vinterfärg också... och då menar jag inte grått och vitt!
Ha det bra!
Kram
Katarina

Birgitte sa...

Hej Helena. Ja, der er meget smukt i naturen nu, men heldigvis er der stadig mange blomster også!

Tant Otteskrufv sa...

Tallbarrsgult är också en underbar höstfärg :)

Helen sa...

Hej
vad mycket fina fäger det är på hösten, dags för mig o fota lite oxå :) härligt !!