fredag 23 mars 2012

Värsta enkla påskpiffet. Del 3

Man tager en sten...


Som med lätthet skulle kunna misstas för ett hm struts eller dinosarie ägg :-)



Lindar olika uppbindnings snören runt som dekor.


Man tager ett par mindre stenar .
Som med lätthet skulle kunna misstagas för eh hönsägg :-)
Även de lindas med snören.



En rostig tupp eller dylikt fjäderfä placeras på ett stycke säckväv.
Lite klippta äppelgrenar runt piffar upp det hela :-)



Piffellipiff värsta enkla påskpyntet är klart!

TACK för att du kikade in till mig!
Skriv gärna en hälsning det gör mig glad.
KRAM
från 
mig!

15 kommentarer:

Törnrosa sa...

Du är för härlig! Fantasin bara sprakar omkring dig. Jättemysigt.
Törnrosa

Linda sa...

Men så fint det ble:) Liker så godt bruken av naturlige materialer:)

Tina sa...

Tack för tipsen, det var faktiskt du som fick igång mig att pyssla mitt första igår..tack för den kicken!
Den rostiga tuppen är så fin.

Ha en bra helg, kramen

Hélena sa...

Inte bara enkelt utan också snyggaste pyntet hittills. Så läckert!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Fler som är uppe med tuppen..;)
Jisses vad du pysslar nu för tiden.
Dina stenägg är riktigt fina...men tänk vad tuppen ska bli ledsen sen när han upptäcker att det bara är hönor som kan värpa ägg och att hans bara är av sten och aldrig kläcks..;)

Ja du blommor ja...o växter...
Jag är i fuöö färd med att planera o planera...jag ska köpa det o det o det....Men efter ett snabbt varv på plantmarknaden insåg jag att hmmm nääää det här kommer ju inte gå. Så där mycket pengar har jag inte....fyyy vad dyrt det är....särskillt när man behöver hur mycket som helst.
jag inser att det kanske är därför det tar tid för en trädgård att växa fram... jag vill ju helst ha alla växter nu på en gång.
Jag började ju röja fram ett stenparti som en gång för länge sedan var en rabatt i utkanten av vår trädgård. Det ligger kant i kant med det som sedan blir vidvuxet...där hade jag tänlt ha min gul-röd-orangea del av trädgården. På alla andra platser hittills är det ju vitt, rosa eller lila.....men eftersom poolområdet är prio ett så blir det nog inga växter till min nyfunna rabatt i år.
Jag har ju inte ens köpt växter till alla miljarder krukor jag har släpat hem....:( usch...det som är trist med trädgård är också att det tar så himla många år innan varenda jäkla buske har växt till sig...jag vill ha det färdigt nuuuu...vår trädgård ser verkligen hemsk ut...:(
jaja...jag får fortsätta gräva ner och gräva upp tills det blir rätt...
kram o ha en fin dag!
Katarina

Anna Vattenkanna sa...

Äggen är ju supersnygga och så den där tuppen och hela arret.

Kram

trädgårdsdrömmar sa...

Gudars så snyggt det där blev.Vilken härlig fantasi du har.MVH

Marit sa...

Så dyktig du er til å finne på ting! Den steinen var jo helt perfekt til påskedekorasjon :-)

Anonym sa...

Såna ägg gillar jag. Är inte så förtjust i påskägg, men dom här var i min smak. riktigt fina. Å tuppen med för den delen.
Roligt med lite kreativitet.
Ha en skön fredag
AC

Kia sa...

Stackars den höna som klämt ur sig det ägget!! : )

Fint blev det.
Ha en toppen helg!
Kram Kia

Hildas Hem & Trädgård sa...

Halloj! Vilka fina påskpyssel du har gjort! Jag vet ett ställe där det finns många kattskallar att göra ägg av :-) jag kanske ska gå en runda.... Trevlig helg! Kramar

Inger Marie sa...

Sååå herligt,Helena:)
God og solig helg til deg:))

Tant Otteskrufv sa...

Piff, paff, puff!
Så snyggt det blir hos dig. Jag får nog ta och börja piffa lite här också.

Puumuli sa...

Förstenade ägg! Fina! Tyvärr har jag inga runda stenar på torptomten så jag kan inte härma efter din idé...

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Lisa sa...

Snyggaste pyntet jag sett på länge ! Lisa/Lisas trädgård